Hatar hatar HATAR bilar

Idag då så ringer klockan tidigt som f a n, ska iväg till äckel doktorn. Och som vanligt kommer jag iväg lite sen, men det är exakt så att jag ska hinna till Gislaved i tid. Startar bilen, går ut får skrapa rutorna. Men så är det en snöhög som jag måste backar över, för att komma ut. När jag ska backa över denna hög, så gasar jag för lite. Så hela bilen dör, och för att toppa det så vägrar den att starta för mig sen. Hoppas bara att det är batteriet som är helt jävla värdelöst, så jag kan få igång den med hjälp av mammas bil.
Men iaf, jag får ringa till mamma, som tur är svarar på henne mobil fast hon jobbar. Letar efter en extra nyckel till hennes bil, men hittar ingen. Får springa bort till jobbet, för att hämta mammas nyckel. Springa tillbaka. Skrapa fram ännu en bil. Sen ge mig ut på dessa pissiga vägar. Snor halt hela vägen, så kan ligga i max 70 för att inte hela bilen ska flyga åt helvete. Men kom "bara" 15 minuter försent, så blev undersökt. Som tur är, är allt som det ska vara.
Men faaan för denna morgonen. Hatar min jävla bil jävel. Hade en bil som är 10 år äldre i ett helt jävla år utan att det var de minsta fel med den. Aldrig någonsin vägrade den att starta för mig. Nu ska man skaffa något nyare och "bättre". Men har fan inte haft annat än problem med den. Så jävla irreterande. Varje gång jag lagar den, köper nya grejer till den eller annat piss. Så tänker jag "Nej, nu kan det fan inte komma mer saker". Men kommer ju nytt HELA tiden. Hade det vart så att jag hade klarat mig utan bil, så hade jag sålt den omedelbart, utan att tveka. För det enda den gör att att ruinerar mig. GRRRRR.


Just nu hatar jag dig.


Kommentarer
Anonym

riktigt jobbigt med sånt =/

2010-11-25 @ 14:26:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0