Another Thursday

Sa torsdag morgon/lunch har borta. Solen skinner och det ar faktiskt valdigt behagligt ute. Jobbar i helgen, sa hoppas att vadret kommer stanna sa har. But hey, it's Melbourne, 4 arstider pa en dag. Vilket jag har upplevt ett x antal ganger, hehe. Alltid lika roligt, nar det ar stralande solsken, runt 30 grader varmt. Plotsligt kommer det en krafftig vind, nasta sek sa os regnar det, haha. Men det ar en av dom sakerna som jag finner charmigt med denna staden.
Igar hade jag en mysig dag med min kara kusin vitamin. Motes upp i city pa en kopp kaffe, avslutade med ett glas vin. Alltid lika harligt och se hennes sota ansikte. Prata om livets stora gator, alla idioter som man har traffat har borta, hur galna vi var nar vi forst kom hit, hur mycket det ar som har andrats, hur mycket det ar vi har lart oss, vilken underbar resa vi har haft tillsammans, med bade gott och ont. Kommer sakna henne nagot enormt nar hon lamnar landet. Hon ar en av dom som alltid finns dar, med en oppen famn och trostande kram. Som vill lyssna pa allt skitsnack man har att saga. Tror vad jag forsoker saga ar, att jag kommer sakna dig Jenny Rohdin.
Men hon har fortfarande nagra veckor kvar har i Melbourne. Sa far gora det basta ut av det! Pa sondag blir det Love Machine. En klubb som vi har haft nagra, ganska manga, galna kvallar. Aven ett av vara favorit stallen. Sondags kvallarna ar Gay Night, vilket gor det annu battre. Halvnakna killar som dansar pa podiet. Och kan saga att det ar en hel del straighta killar dar med.. ;)
Sa ar ledig idag, jobbar imorgon och lordag. Jobbar med Tao imorgon. Jobbade hela helgen med henne, och det gick faktiskt bra. I borjan var det bara jobbigt, men tycker bara mer och mer om henne. Pa lordag kommer jag antagligen jobba med Jayden, han har inte varit inne pa over 1 manad. Sa ser fram emot det! Nar jag forst borjade kallade vi oss 'The A - Team'. Vilket vi var, spoade skiten ur alla andra snubbar pa gatan. haha. Japp, ser fram emot att jobba denna helgen! Ray kommer dessutom ta ner 2 av mina favorit hastar, Nikka och Calista, race horses. Nae men, dom ar riktigt roliga att kora. Bada alskar att jobba, sa de lyssnar pa minsta lilla kommando. Forhoppningsvis kommer vadret vara bra ocksa!
Igar fyllde mamma ar. Skypade med dom i over 1 timme. Efter att ha lagt pa, sa ville jag bara kopa nagot till henne. Ge henne nagot pa fodelsedagen, sa som alla andra i min familj gjorde. Efter att ha kollat runt en stund, sa kom sidan 'blomogram' upp. Hittade en sida som levererade samma dag om man bestallde innan kl 3. Sa klickade fram en orkidéer, valde stoleken 'lyx'. Nagra timmar senare fick hon en fin blomma, med ett grattis kort  levererat till dorren. Det maste val vara ett pris till den basta dottern i varlden? Alskar dig mamma, och skulle ge dig varlden om jag kunde! <3
Nehe, ska ladda upp lite bilder har ocksa. Hoppas ni alla far en helt underbar dag! ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0