Finland!

Kom hem för några dagar sen, men har inte haft tid till att uppdatera bloggen.
Resten av resan till Finland gick mycket bra. Vi tog ju nattbåten över till Åbo, trodde väl att det skulle vara lite mer liv där en torsdags kväll än va det va. Men det blir ju vad man gör det till, så vi tog några drinkar satt och pratade till 1 tiden på Pirjo och BC bestämde sig för att gå och lägga sig. Jag och Maria stannade kvar en stund och pratade med en snäll stockholmare och en creepy finländare, tills det kom en allt för påverkad äldre man som inte kunde svenska som skulle bjuda oss på rödvin som vi med nöd och näppe lyckades undvika att få på oss. Sånt klarar jag absolut in av, så då gick vi tillbaka till våran hytt. 
Väl i Åbo så blev vi hämtade av Meri som det var väldigt roligt att träffa igen. Hade nog saknat hennes muminsvenska lite, för de första minuterna i bilen var allt jag kunde tänka på "gud vad sött det låter..." haha! Tror det var planerat att vi skulle ta det lite lugnt på fredagen och gå all in på lördagen. Men ni hör ju själva hur det låter... Så väl hemma hos Meris pappa, (där vi skulle bo under helgen och som btw bor i en lyxvilla!!) så hällde vi snabbt upp cidern i glassen. Cidern gick över till vodka, som sedan blev upphällda till shotar och några timmar senare satt vi i bilen påväg in till Åbo city. Började på ett ställe som hette Aussie Bar (tummen upp för namnet!) och de skulle visst ha de bästa mojitos drinkarna i stan. Stannade där en stund innan vi gick vidare till en klubb, som jag inte vet namnet på, och åkte hem runt halv 4 tiden. 
På lördagen blev det en sväng till Mumindalen där vi åt på en väldigt fancy restaurang med Meris kompisar. Blev aldrig att vi gick in i Mumindalen dock, men såg ön och det räknas väl det med... Eller?... Sen blev det hem och tagga om för ännu en utgång. Tror vi var 9 tjejer som förfestade hemma hos Meri, vilket var mycket trevligt! Alla åkte sedan vidare till Aussie Bar och sen vidare en klubb. 
Söndagen åkte vi in till stan för att luncha. Blev även lite shoppning och jag hittade klänningen jag ska ha på mammas bröllop! På kvällen blev vi bjudna på 3 rätters middag av Meris pappa, vilket var något otroligt gott! Avslutade en lyckad dag med bastu och bad! 
Måndagen blev det mest att packa och ta det lugnt, båten gick vid 9 tiden på kvällen, men tror vi alla var ganska sletna och sen för min del var det ju bara att skynda sig hem och åka direkt till jobbet på tisdagen! 
 
Stockholms skärgård.
 
Pirjo, BC & Maria på båten
 
Maria & jag på båten.
 
Pirjo, Meri, jag, & Maria i bilen påväg in till Åbo!
 
Bc & Isa - älskar att Isa kör bilen och kollar rakt in i kameran, hahaa!
 
Mycket glada tjejer på Aussie båten....
 
...även kärleksfulla!
 
Maria&I. 
 
BC&I. 
 
Tjejerna och någon random dude...
 
Lycka!
 
Usch......
 
Bordet från fin lunchen på lördagen!
 
Då var vi påväg in till Aussie Bar igen!
 
Den obligatoriska toallet bilden. ;)
 
Love ♥
 
Alla tjejer från förfesten! :))
 
:)).
 
Love ♥
 
Aldrig har cola+mat smakat så bra...!
 
Bastun....
 
...med kallt bubbelvatten efteråt! 
 
Tack för en super rolig resilainen ! ♥
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0