Bröllop, hästar och jobb!

Nu kan man säga att halva sommarlovet har passerat och jag ser skrämmande nära. Har 1 månad kvar att jobba innan jag säger byebye Ekbacken för den här gången och sätter mig på ett plan mot Grekland! Kan inte beskriva hur mycket jag längtar. Går av mitt natt pass morgonen 07.00 den 16 augusti och kommer sitta på planet samma dag klockan 17.00. Ska göra samma resa som vi gjorde förra året då vi åkte till Chania i Kreta jag, mamma, mormor, Alma Jeanet, Jenny och Josefine. Detta året ska även Kajsa och Maja med, så vi blir ett tjej gäng på 9 st. Hade så otroligt roligt förra året, så hoppas att i år ska bli ännu bättre. Men som sagt, längtar tills vi alla ligger runt poolen med en iskall öl och njuter av 35 graders strålande sol! 
 
Så vad har hänt sen jag uppdaterade här sist? 
Jo, roligaste av allt är att min kära mor har blivit Fru Sigfridsson. Hon och Janne gifte sig den 5 juli här ute på altanen och båda var så otroligt fina! Hela ceremonin var jätte mysigt, med bara de närmaste och käraste inbjudna. Åt god mat, drack god dricka, jag stod för efterrätten och hade bakat till oss alla. Så det var en mycket fin dag, som jag vet att brudparet är mycket nöjda med. 
Har även vart en sväng i stallet hos min älskade Paysan. Helt otroligt att hon fyller 24 nu i augusti, vem hade kunnat tro att min lilla tös skulle bli så gammal?! Det roliga är att hon fortfarande har samma energi som hon hade för 10 år sen, så fort man börjar trava med henne så spetsar hon öronen rak fram och vill bara springa fortare och fortare. Gick ner till sjön med henne och hon stod och plaskade och bara njöt i säkert 20 minuter! Det är sån lycka att bara få åka dit, pyssla om henne, ge henne ett (eller tio äppeln...), gå en liten promenad och pussa på henne. Som man skrev när man var liten Matilda♥Miss Pay=sant, haha! 
Förrutom det så har det inte hänt sådär otroligt mycket. Jag går fram och tillbaka från Ekbacken, jobbar runt 6 dagar i veckan vilket börjar kännas i kroppen då jag kommer hem och är helt slut och somnar innan 9, haha. Men pengarna lär behövas i höst så man får tänka positivt. Dessutom så gör jag mitt sista dag pass imorgon och går över på natt schemat på fredag kväll, vilket kommer göra att jag kommer bli lite mer ledig och kan njuta av sommaren! 
 
Ska ladda upp några bilder från bröllopen och sedan säger jag puss&godnatt! 
 
Mamma redo för att träffa sin make.
 
Herr & Fru Sigfridsson, så otroligt fina var de båda två!
 
Här är hela min älskade familj samlad!
 
Systrarna Jutman, älskar er ♥
 
Fika bordet, men fyra mycket sugna små barn. 
 
 
Vem hade kunnat tro att den här smäckra damen är 24 år gammal?
 
Tror vi njuter lika mycket båda två!
 
Kärlek ♥
 
Och lite har jag hunnit med att njuta av solen! 
 
 
 


Kommentarer
Josefine

Sjukt! Heter också Jutman!

2014-12-06 @ 19:11:59
URL: http://nattstad.se/louisejosefine


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0