Halsont och huvudvärk

Usch, har dragit på mig en jäkla förkyldning. Visst brukar jag ha dåligt imunförsvar, men har faktiskt klarat mig ganska bra hittills även fast många har vart sjuka. Men tror Kajsa var snäll nog och delade med sig av sitt halsont nu i helgen. Började känna hur det kilade i halsen i måndags kväll och hur det bara blev värre och värre. Sen vaknade jag upp i tisdags med halsen tjock som en tennisboll och känns som någon med klor sitter inne och river i stupen när man hostar. Super mysigt! -.- Som tur är det lite bättre idag, men efter en hel dag i skolan så är jag helt slut. Har en hemtenta som jag hade behövt börja lite med så jag slipper stressa med den i sista minuten, men orkar verkligen inte med det just nu. Öppnade boken och bokstäverna bara hoppade framför ögonen på mig. Så det är ingen idé att försöka, det kommer ändå inte ge något. 
Imorgon ska jag och min basgrupp förbereda för en redovisningen som vi ska ha på fredag. Ska handla om storyline som vi har jobbat med hela denna veckan. Blir också det sista vi gör innan det är dags att börja skriva på hemtentan som ska vara klar för de andra att läsa på fredag och sen helt klar att skicka in på måndagen den 2 juni.  Sommarlovet känns så nära, men ändå så långt bort! 
 
Så ikväll ska jag bara ta det lugnt. Kanske man kan bli helt frisk till helgen så man orkar hitta på något då. Eller jag och Joanna har redan planerat så gott som hela helgen, så vore surt om vi inte kan fullfölja planerna. Och som det ser ut nu ska det dessutom bli helt okej väder, med både värme och sol! Så ska leva på te med honung och citron, så halsen blir bra tills helgen! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0