Plugg, födelsedag och vin!

Måndag igen. Har lagt en väldigt lång och tråkig vecka bakom mig. Hade en super roligt helg med tjejerna och en riktigt slapp söndag - precis som det ska vara! 
 
Förra veckan satt jag framför datorn och arbetat med min sista inlämningsuppgift. Eller har iaf försökt att sitta och skriva, men det var inte förens på onsdag-torsdag som jag kom igång på riktigt. Finner lixom inte motivation till att anstränga mig innan det börjar bli ont om tid till att skriva. Innan dess så finns det så mycket runt omkring mig som är så mycket intressantare än att läsa i mina tråkiga böcker! Men klar blev jag, har ventilering på onsdag, sen ska vi ända det som behöver ändras innan vi skickar in det för sista gången. Sommarlovet börjar verkligen kännas när nu, I can't wait! Har så mycket att se fram emot denna sommaren så är verkligen as taggad! Börjar med att min kära syster tar studenten den 5 juni, går inte att beskriva med ord hur stolt jag är över henne att hon har lyckats ta sig igenom sista terminen på gymnasiet trots allt som har hänt. 
Du är så otroligt stark Maja, älskar dig och kommer alltid finnas här för dig! ♥
Sen blir det att åka tillbaka till Göteborg för att gå på Håkan Hellström som spelar på Ullevi den 7 juni. Kommer bli så otroligt roligt, då han nu även har slagit Bruce Springsteens publikrekord på Ullevi. Kommer bli GRYMT!!! 
Jag, Pirjo och Maria har även bokat in en resa till Finland för att hälsa på Meri i början av sommaren. Åker torsdag - tisdag och sen hem för att jobba tisdag kväll. Hoppas på att jag kommer få mitt schema från Ingela den här veckan, annars blir jag lagom irriterad...
 
I fredags var vi ute för att fira Pirjo som fyller år på tisdag. Började med att äta på Pinchos, som är ett jätte populärt ställe här, och maten var faktiskt riktigt god! Gick vidare till en uteservering och tog 2 glas vitt där. Vidare till baren Queens där det blev en och annan shot och cider, innan jag och BC ( den andra Matilda) gick vidare till Excet. Var mycket folk där, så hade en riktigt roligt kväll! Träffade också 3 australienare påvägen hem på spårvagen, gud vad jag sakar det landet!! Men var roligt att pratade med några som kommer därifrån och vet vad man pratar om. Så blev ett bra avslut, på en bra kväll! 
 
I lörsdags spenderade jag största delen av dagen i sängen, innan jag bestämde mig för att gå ut och lägga mig i solen. Men med mig vanliga tur, gick solen i moln i samma stund som jag kom ut. Så var bara till att vända igen.. På kvällen åkte jag hem till Meri, gick vidare för att möta upp Jennica och hennes kompisar. Blev något glas vitt då också, men var hemma strax innan 1, så det blev inte allt försent! :) 
 
Igår gick jag och röstade tillsammans med Kajsa och Gustav! Vilket man enligt mig måste göra, eftersom det är då man får sin chans att visa vad man tycker. Låg därefter någon timme i solen och läste en bra bok- så härligt att läsa något annat än kurslitteraturen!! En runda till gymmet där det blev 1 timmes bodypump, ökade vikten på ben och bröst, härligt när man känner att man blir starkare och orkar mer! 
Joanna kom hem runt 9 tiden, kollade på ett avsnitt av norska Paradise Hotel och ett avsnitt Orange is the new black innan det blev dags att krypa ner i min renbäddade säng! :)) 
 
Idag ska jag börja granska Marias arbete, sen ska jag gå upp till Kajsa för att passa lilla Leia medans hon ska till skolan. Hon är ju så mysig nu förtiden och nu är hon är rumsren är det bara roligt. :)
Ska lägga upp några bilder från veckan som har gått. 
Puss&kram ♥
 
 
Från i onsdags då vi åkte till Kåsjön, satt på bryggan, drack gin och pratade om livets stora frågor.
Såååå härligt att man kan sitta ute till sena kvällen utan att frysa ihjäl! 
 
Leia som hjälpte mig med mitt skivande, dock så ville hon bli klappad mer än jag fick skriva.. 
 
Lyckan som uppstår när man kastar råttan och busar med henne. Sötnos! 
 
Bild från i fredags på Pinchos, hela gänget samlat! 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0