I'm back!

Så tanken slog mig för några dagar sen, vad hände med min blogg? Har helt enkelt inte haft en tanke på den sen efter allt som har hänt. Men tänkte att det är väl lika bra att ta upp det här med bloggandet igen! Har suttit och gått igenom kommentarer som jag inte ens har sätt att jag har fått, men det tar en verkligen tillbaka i tiden och det är faktiskt roligt att läsa om vad man en gång har gjort eller hur man har mått eller vart man har varit! Så eftersom jag nu är inne i en ny fas i livet, så finns det säkert något att berätta! 
 
Så som sagt, mycket har hänt. Det mesta är sånt jag inte tänker skriva om här.
Men sist jag skrev så visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen eller gör med mitt liv. Var lite sugen på att åka utomland igen, men efter mycket tjat från mamma och Kajsa bestämde jag mig för att iaf söka in till universitet. Fram till slutet av november var jag fortfarande velig vad jag ville göra, men det lutade åt att dra sig till varmare breddgrader. Sen blev december en väldigt ledsam månad som förändrade livet på många i min familj och jag bestämde mig snabbt för att jag skulle stanna i Sverige. Kom in på lärarutbildningen till F-3 (förskoleklassen - årkurs 3), flyttade upp till Göteborg den 19 januari och här bor jag nu. Är inne på min 3 och sista kurs för den här terminen och jag stor trivs! Vet fortfarande inte till 100% om detta är något jag verkligen vill jobba med i framtiden (har ju aldrig jobbat i skola innan) men vi går ut på VFU (praktik) efter sommaren så då får vi se om jag har valt rätt eller inte! Men än så länge trivs jag verkligen både i klassen och med studierna. Eller man kanske ska säga att ämnena som jag läser är intressanta, men själva pluggandet hade jag lika väl klarat mig utan..
 
Har min sista inlämning för den här terminen den 2 juni, så efter det ska jag åka tillbaka till skogarna för att sommarjobba på Ekbacken. Är lite blandade känslor att komma tillbaka, men blev erbjuden ett sommarjobb där i vintras så kändes skönt att slippa oroa sig för det också. Meningen var dock att jag skulle jobba natt hela sommaren, men så ringde mamma mig i fredags och sa att en tjej hade ångrat sig och Ingela undrade om jag ville jobba första perioden dag och andra perioden natt. Hon hade sagt att jag skulle tjäna på att byta eftersom jag inte hade så många skift i början utav sommaren och cash is king right? Nemen, ska verkligen jobba och spara så mycket som möjligt i sommar! 
 
Detta har också varit min andra vita helg sen jag började här.Kan ju lugnt säga att det har blivit en hel del festande de här månaderna, men det är la det som är det roliga med studentlivet?..
Men i fredags lagade jag tacopaj till mig, Kajsa och Gustav (som förresten bor 250 meter ifrån där jag bor, riktigt underbart är det), Sen blev det bio såg filmen Divergent, rekommenderas verkligen! Igår var min kära familj uppe och hälsade på över dagen och sen blev det eurovision med sällskap av Kajsa och Leia (deras superduper söta hund). Idag fick jag sovmorgon, blev en runda till gymmet körde x-fit. Har aldrig gjort så många burpees i hela mitt liv, trodde att jag skulle dö i slutet, allvarligt talat.Har aldrig gått på just det passet innan, men många mer kommer det bli i framtiden! Älskar när det är intensivt och man är helt slut efteråt.
Nu ikväll ska jag bara njuta av att jag redan har läst allt jag behöver läsa tills nästa vecka. Annars brukar jag alltid ha smått panik på söndags kvällarna när jag inser att jag har sjukt mycket att läsa och har inte ens börjat, verkligen en klassiker om man heter Matilda Jutman... 
 
Så det här fick bli en uppdatering i all enkelhet, så ska jag avsluta med ett par bilder!
 
Gjorde min första tatuering i måndags 5/5 tillsammans med min syskon. Verkligen super nöjd!
 
Bild från P6 sittningen, några av de härliga tjejerna jag nu umgås med! 
 
Meri, jag och Maria. Super härliga tjejer! 
 
Jag och min kära housemate Joanna, lika knäppa båda två- perfect match! haha
 
Kajsas och Gustavs lilla Leia, sötare varelse får man leta efter! 
 
 
Puss&Kram ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0