Regnig måndag

Sitter här i köket och det är storm där ute. Hade det bara regnat så hade det inte vart någon fara, men hatar verkligen när det åskar och blixtrar. Tjejerna skulle träffas på filmkväll ikväll men blir att jag stannar hemma eftersom jag inte vågar lämna huset, barnsligt jag vet, haha. Men blir att kolla på Orange is the new black med Joanna, inte helt fel det heller!
 
Idag har jag haft första dagen till att skriva på hemtentan. Kan inte säga att det har gått sådär jätte bra, men den ska inte vara inne förens på fredag, så gott om tid på mig! Träffade tjejerna i skolan för att gå igenom frågorna, tog en vända på stan och sen hem för att fortsätta skriva. Men var ett brev som väntade på mig här hemma, så tappade koncentrationen på vägen. Men ny dag imorgon, ska upp till Kajsa för att passa Leia från 10-3, så förhoppningsvis kan jag skriva lite mer då. 
 
Annars så har jag haft en super mysig helg. I fredags hade vi film kväll hemma hos Meri. Kollade på Studentfesten, vilket kanske inte var det bästa filmen jag har sätt. Men avslutade med We bought a zoo, vilket enligt mig är en av de bättre filmerna som finns! Vet inte hur många gånger jag har sätt den, men tycker att den är lika bra varje gång.
I lördags var jag på Liseberg med Joanna. Vi hade fått gratis biljetter av hon som vi bor hos, så passade på att utnyttja dom. Fick inträde och 3 åkbiljetter, så inte helt fel! Dessutom var vädret super härligt och eftersom det var Göteborgsvarvet så var det inte så mycket folk där. De var också Grill Sm där den här helgen, så det fanns massa olika saker som vi fick provsmaka. Åkte även den nya Helix, super roligt! Trodde att den skulle vara läskigare än vad den va, men den var mer rolig. Sen på kvällen åkte vi hem till Meri, tog ett par glas vitt, gick vidare till en bar mötte upp Jennica och hennes kompisar. Sen åkte de vidare hem till en av hennes kompisar, men jag och Joanna stannade kvar. Träffade ett par trevliga snubbar, gick vidare med dom till Park Lane. Har aldrig varit där innan, men var faktiskt riktigt roligt! Var hemma någon gång efter 5, så det blev en mycket lyckad kväll. :) 
I söndag så var vi en runda på stan. Jag ville köpa mig ett par vita byxor och Joanna hade även lite smått som hon behövde köpa. Meri mötte oss lite senare. Vi lyssnade även på Gudrun Schyman som pratade för FI (feministiskt initiativ), och en del intressanta saker pratade hon faktiskt om. Men har ingen aning om vad man ska rösta på nu i slutet av veckan, men det tåls att tänka på! 
 
Så nu börjar det blir dags för en kopp te och kanske en bit mörk chocklad till det! 
 
Joanna som är rädd innan Helix! 
 
Slush-piggelin och mjukglass, mycket gott!
 
Liseberg.
 
Liseberg
 
Glad Matilda inne på Liseberg.
 
Jag & Meri när vi var ute i lördags. 
 
Mycket härlig bild på Meri & Jennica!
 
Joanna & I. 
 
Gudrun Schyman som pratade utanför femma i söndag! 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0