Stockholm .

Japp, igår tillbringade jag och Marcus hela dagen i Sveriges huvudstad. Mamma skulle upp på undersökning så Marcus skulle följa med som chafför på hem vägen. Vi steg upp klockan 00.45, skulle vara i Gislaved klockan 2 för att plocka upp en annan snubbe. Kom fram till strax innan 6 och mamma fick för sig att hon kunde släppa av oss i Stockholm, så slipper vi åka tillbaka med bilen ifrån Norrtälje. Så klockan halv 7 släppte hon av oss i Vasastan. Vi hittade ner till Sergelstorg och gick bort till slottet. Där bestämde vi oss för att gå bort till Vasamuseét, jag var väl egentligen inte så jätte sugen, men ångrar mig verkligen inte! Det skeppet vad gigantiskt, och man fick läsa hela historian om de, men intressant var det. Sen bar det iväg till Gallerian, gick där och Marcus shoppade los och jag hittade ett linne där. Sen blev det Pizza Hut och mer shopping på Sergelstorg. Fram emot 4 tiden började vi bli väldigt trött i benen, så började gå upp Vasastaden för att det skulle bli lättare för mamma att hitta oss, slippa ge sig in med bilen i smeten. Men tror ni hon är så smart? Nepp, det är hon verkligen inte. Vi satt och väntade kanske i 2 timmar medans hon snurrade runt i smeten och verkligen INTE hittade till oss. Fy fan vad arg jag var. Tur att Marcus var med och kunde prata med henne, för vi bara skrek åt varandra. Det var verkligen fruktansvärt. Sitta i 2 timmar i ÖS regn och åska gjorde de med. Ont i fötterna så att man knappt kunde röra sig, höll även på att frysa ihjäl. Men till slut var det VI som inte hade någon bil fick hitta HENNE.
Men annars var det en jätte mysig dag, att bara gå runt i stan tillsammas med Marcus, som tog hand om mig, läste karta visade vägen och hjälpt mig att hitta kläder. Helt enkelt en hel perfekt dag tillsamma med världens bästa pojkvän, bättre kunde det omöjligt vara, och detta ska göras om :) <3


Vasaskeppet.


Här ser man bara en liten del av skeppet, ganska maffigt va?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0