Fiske.

Blev hämtad på skolan idag, vid 12 tiden :) Åkte hem till Håkan för att prata om kvällen, som skulle tillbringas ute på sjön. Vid 3 lämnade vi Håkan för att åka till stan och hämta min jeans jacka som äntligen hade blivit lagad!
Så efter mycket om och men lämnade vi stan och åkte hem till hans pappa. Där vi först var tvugna att lägga ner en bått, för vi var 5 st som skulle ut på sjön. Så det blev jag och Marcus i en båt. Sen var det Vesslan, Håkan och John i en annan båt.
Jag och Marcus fick den första fisken, (eller Marcus fick upp, jag rodde båten, så mycket lite var min förtjänst men ändå^^) vägde kanske mellan 1,5-2 kg. Men den fick simma tillbaka ner i sjön. Sen kort där efter fick han en till liten gädda, men den var inte ens lönt att ta upp ur båten. Håkan fick en liten fisk också, men sen var det helt dött på sjön. Men det var en bra kväll ändå!:)

       
Den första (och största?) fisken som Marcus fick upp :)                         Mycket fin kväll var de!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0