Ullared+en massa mer!

Okej, idag har det varit en rätt händelserik dag.
Började att jag vaknade av mamma som väckte mig på ett mycket brutalt sätt med att bara slita upp dörren och sa att om jag ville till Ullared fick jag vakna. Sagt och gjort. Fidde var på jakt elmia så han hade tagit mammas bil så vi skulle då få köra i hans skruttibangbang. Hela vägen dit gick allt jätte bra, fick köpt lite smått och gott. Men på väg hem, som vi egentligen inte ens kom, iaf inte i samma bil. Men när vi hade kommit kanske 1/4 del av vägen började det låta konstigt när jag gasade och ljudet blev bara värre och värre. Efter ett tag stod även temperaturmätare en botten. Men mamma bara " fortsätt  kör så vi kommer hem, stannar vi så kanske bilen inte vill starta igen". 
Men ljuder blev bara värre och värre. När vi skulle svänga av till Burseryd började även oljelampan lysa och bilen nästan dog. Men så tog den ett skutt framåt och så fortsatte vi. Oljelampan blinkade på och av hela vägen och ljudet blev bara värre och värre. Kunde inte ens köra i  4:ans växel utan att det lät konstigt. Men mamma bara "GASA, stanna INTE" och jag fortsatte. Bilen började nu då ryka tydligt ur motorhuven och mamma hade nu då inget annat val en att ringa Fidde som bara skrek " STANNA BILEN, ÄR NI HELT SJUKA? STANNA BILEN". Så närmsta väg stannade jag och det rök inte lite ur bilen! Det tog nog minst 10 minuter innan det slutade ryka. Plast som fanns där hade börjat smälta, inte så lite heller. Som tur var fick vi lite hjälp av Ulla och Göran som bodde i närheten. När man hällde ner vatten i den så började vattnet bara koka med en gång! Och bilen ville inte starta mer för idag eller för någonsin skulle jag tro. Men vi fick låna deras bil så vi kunde komma hem, mycket snällt:)
Men det blev en mycket händelserik resa iaf, haha, lite kul nu såhär  efteråt. Men Fidde är nog inte så glad över att inte ha någon bil.

Men annars har de inte hänt så mycket mer. Inger, Eva och Anna har varit här och firat mamma som fyller år imorgon. Sen på kvällen var jag ute och sprang en rund, mycket duktigt gjort, tycker jag iaf! :)
Imon har halva tiden gått tills jag får träffa Marcus igen, saknar honom nåt så jävilusiskt mycket! :( Aldrig mer såhär är en sak som är säker iaf! =/ Men man märker nu hur mycket man faktiskt tycker om honom och hur mycket man vill ha honom så nära det bara går! För det finns absolut ingenting bättre! <3


Kommentarer
Jonna

Hahha jag hörde detta av Kajsa ;) verkar vara en spännande upplevelse ;D

2009-05-22 @ 09:36:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0