Av bockad .

Måndag, igen. Men nu är det snart bara 1 månad kvar tills vi går på vinterlov:D
Idag i skolan hade vi stallet, vi fick rid unghäst bara för att det var ingen annan som viste att vi skulle vara nere i stallet förutom sjaunina. Så det fanns inga hästar kvar till oss. Men jag fick rida en unghäst som var 3 år, Quick Step. Jätte mysig var hon i boxen, men sen när vi skulle longerar så blev hon lite busig, men bättre att hon tar ut det där en när jag sitter på! Men sen när vi hade ridigt en stund, och hade satt igång i trav, blir Chitron rädd för något (den äldsta hästen av dom alla) men då får han med sig allihopa! Quick Step börjar bock som in i tusan, och sen när hon började ta upp ryggen med så tappade jag både tyglarna och stigbyglarna, så då fanns ingen chans alls att hålla mig kvar. Så ramlade av, fick en hård smäll på ryggen, tappade andan för någon sekund. Men när jag andningen kom tillbaka normal, så började det onda i ryggen släppa lite, så det var bara att hoppa upp igen! Men sen gjorde hon lite fulingar under hela ridturen, men jag lyckades hålla mig kvar!
Men det börjar göra lite ont nu, så får se hur stel man är imon när man vaknar.

Nu ikväll har jag även skickat in min bokrecention i engelskan, det är verkligen skönt när man får saker som man har haft hängande över sig gjorda!
Men nu är det snart dags för sängen, eller någon film kanske? Trött börjar jag bli iaf, så GodNatt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0