Snöstorm * 1000

Japp, måste ju berätta om min väldigt spännade morgon.
Har ju stalltjänst nu i helgen, så klockan stod ju på 05.45. Så jag gick upp och gjorde i ordningen mig.
Kommer ut ca halv 7, för tänkte att de kommer ju ta tid att skotta fram bilen. Så 10 minuter senare sitter jag i bilen, och sitter verkligen helt fast. Försöker vicka den fram, men däcken bara gilder. Får springa in, väcka Marcus som kom hem halv 2 inatt, han lyckas få ut bilen och lämnade den mitt i vägen där jag ska ta över för att fortsätta. Men de hade ju kommit så mycket snö, så helt fram fronten skrapade med sig en massa snö, så när jag ska börja köra igen sitter jag ju helt fast igen. Får ringa in till Marcus och be han komma ut igen. Fattar att de kommer vara helt omöjligt för mig att ta mig till skolan idag. Får ringa Jessica och Ulrika, men båda fattade ju och fanns inte så mycket jag kunde göra åt de.. Men då blir ju nästa problem att vi måste få tillbaka den till pakeringsplatsen. Men efter mycket slit kan han ta sats och köra ner de och pakera längre ner på gatan.
Så sen var de bara till att gå in igen. Känns dumt att bara lämna de nere i stallet, har hört att Jessica hade de tufft ensam med Evelina. Men imon hoppas jag på att de inte ha kommit lika mycket snö så jag kan komma och hjälpa till :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0