Skol start !

Sitter här med Räkan i mitt knä, gosigare katt finns nog inte. Det märkte att hon hade saknat mig nu när jag inte har varit här på några veckor. För så fort hon hörde min röst kom hon springande till mig, hur gulligt som helst :) Och nu har hon lugit i som en liten svart boll i mitt knä hela morgonen och spinner gör hon hela tiden, så mysigt är det! Förstår inte hur jag ska klara mig utan henne när Marcus flyttar =/
Men nu är snart jullovet slut och om ca 3 timmar börjar skolan igen, sista terminen, sen har jag gjort mina 12 år i skolan. Skönt, men skrämande.  
Helgen har varit helt okej, Marcus kom hem till mig i fredags och så har vi passat Alma + kosor hela helgen. Mamma har jobbat och Fidde har varit iväg och jagat. Så man får vara snäll och ställa upp!
I lördags blev det även lite iskörning, borta vid Leabo hade Jan skottat upp en bana, så det var kanske 10-15 bilar där och körde! Och man riktigt såg på Marcus hur han sörjde över att hans Volvo har gått sönder. Men han fick låna mammas bil och köra något varv men att köra framhjulsdrivet är och dra handbromsen var ju inte alls lika kul (fast jag tyckte att det svängde ganska ordentligen!) Så igår åkte vi till Torup och han fick lagat sin sketa gamla bil ;) Blev en sväng på isen då med, och jag fick också testa något varva. Haha, kanske inte riktigt den bästa isföraren men hyffsat tycker jag ändå att de gick. Lyckades med en pirruett, vilket inte verken Marcus eller Claes gjorde, fast min var väl inte riktigt planerad.. :P

Nu ska jag snart packa upp mina saker, duscha och göra mig i ordning för skolan!


Samantha (Räkan) min trogna lilla kompis :) <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0