Snacka om meningslöst

Då var man tillbaka i Halmstad efter 3 meningslösa timmar i skolan. I samhälle ska vi nu börja prata om ekonomi, jätte intressant tänkte jag. Men 1,5 timme gick åt att prata om hur jävla hopplöst det kommer bli för oss efter studenten. Det finns inga jobb till oss, arbetlösheten har aldrig varit så stor som den är nu. Har man inget jobb är det svårt att få en bostad. Utan jobb får man inte in några som helst pengar alls. Utan pengar får man räkningar som man inte kan betala och då hamnar man hos kronofodgen och får betalnings anmärkning och då är livet kört.
Japp, Matilda Jutman + alla andra stackars människor som tar studenten i år har en ljusframtid (Y)
På svenska ska jag och Sophia skriva om Bellman. En mycket interssant gubbe om jag får säga mitt, (eller kanske inte), vi ska iaf ha prov på han + massa andra gamla obetydliga människor. Tummen upp på de med (Y).

Nae, nu ska jag snart gå och börja laga lite mat till min pojkvän som aldrig gör något sånt för mig. Tummen upp på det med (Y)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0