Snöstorm!

Nu har man passerat onsdagen, så nu kan man börja räckna ner till helgen! Me like^^
Idag är det snö storm. Eftersom Marcus inte har någon bil att köra med idag, så fick han låna min idag, snäll som man är. Så jag fick ta bussen (2 gången sen jag har fått mitt körkort (A). Men idag på morgonen så var de väl inte så farligt, vägarna fortfarande skottade, fast det snöade mycket. Men nu på vägen hem, trodde aldrig jag skulle överleva. Gick där och pulsade i snön, gnällde över att det inte var någon som hade skottat vägen för mig. Man börjar nog bli lite Halmstad bo. För hemma kan det ta timmar innan något blir skottat. Såna här dagar ska man vara glad om man ens får behålla strömmen och ibland kan det ta dagar innan man får tillbaka den. Och man kan inte elda om man inte har någon ström heller så det är kallt i hela huset. Och finns det ingen värme blir det svårt att få alla sina kläder torra.
Men här vill jag att vägen framför mig ska vara skottad så man slipper pulsa genom de skyhöga högarna. Men här är än så länge varmt, strömen kommer inte att gå och imon när det är skol dags igen kommer mina skor + kläder vara torra igen!
Men jag har valt helt fel dag att tvätta kläder på, det är ju en sak som är sant. Men om 50 minuter är det dags att pulsa ut i snön igen. Och min tanke just nu är: Hur ska det gå när all den här snön ska smällta bort? Kommer bli översvämning i hela Sverige eller vart ska allt vatten ta vägen? Man kommer vandra runt i slask till midsommar. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0