Rally Matilda!

Sitter framför tv igen, är typ det enda man gör här hemma. Eller iaf fram mot kvällen. Annars idag så har jag jobbat till 11.45. När jag kom hem var lunchen så gott som färdig. Efter det gick jag ut och klippte gräset, är ju min lilla uppgift här i huset. Men rätt kul att köra rally gräsklippare, och Marcus sa ju förra året att han aldrig hade sätt någon klippa gräset så snabbt som jag gjorde och fint blir det ändå! Sen gick vi ner en runda till sjön med hundarna, Kira älskar ju det här med bollen. Qikki tycker det är kul att hämta den, men fattar inte att hon ska komma fram och lämna den. Trög hund. Nu har även smultronen börjat komma, här är det verkligen helt fullt med smultron på sommaren, jätte gott! 
Annars lungt, imon ska man jobba 5 timmar, men sen känns det som om resten av helgen kommer att bli väldigt seg. Kajsa är aldrig hemma, och hon är dessutom riktigt arg på mig. Maja vägrar att komma hit, så kvar står sällskapet mamma och Alma. (Y) Inget fel på det, men att umgås med det 4 dagar i sträck nu känns lite väl jobbigt. + Att mamma kommer börja jobba på lördag och då åker Alma antagligen till hennes bästa kompis. Då blir man helt själv. Gud vad kul. Känner redan hur humöret sjunker. Hoppas på fint väder, så kan man steka i solen hela helgen. Men det är ju så att det är mycket roligare att göra saker med sällskap.
Jaja, nu är det 10 min kvar till Segermyr börjar. Sen blir det nog dags att hoppa i säng. Klockan står på 05.35!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0