Liseberg & lite mer !

Liseberg blev väldigt lyckat! Eller, förutom att Marcus tappade sin plånbok i kanonen och att Alma inte fick åka balder så vart resten av dagen mycket roligt! Vi var där en halv timme innan de öppnade och det var inte fören fram mot kvällen som det blev mycket folk. Första gången vi åkte balder kunde vi springa ända upp och bli insläppta till att åka med en gång! Riktigt nice. Roligaste av allt var när vi åkte Flumride allihopa, Fidde, mamma, Gustav och Kajsa i 1 båt. Sen Alma, Maja, Marcus och jag i den andra. Har aldrig någonsin sätt någon bli så blöt efter att ha åkt Flumriden som Fidde blev, han och mamma hade suttit längst fram och hela båten hade ju störtdyckt ner under vattnet och de hade fått en rejäl våg över sig. Haha, efter det ville inte han inte åka någon mer vatten bana och han var inte helt torr fören fram mot 8-9 på kvällen (och knappt då!) och vi åkte den kanske vid 2 på dagen! Mamma har fortfarande inte riktigt släppt vågen som kom över de, hahaha! ;)
De här dagarna har det inte hänt så mycket annat på, i lördags grillade vi hemma hos Andreas och sen blev det en sväng ut mot östra stranden för att spela Air hocky, eller vad det nu hette. Igår kom mamma med familj ner och skulle tillbringa dagen på stranden, så då hängde vi med ner dit. Doppade mig för första gången i havet med, börjar bli riktigt skönt i vattnet nu! :)
Idag har jag varit nere på stan en sväng och shoppat bort massa med pengar, på saker som jag faktiskt behöver, har jag intalat mig själv iaf..  Men kontot blir bara mindre och mindre, speciellt nu när man har betalat för 2. Längtar som f*n tills jag får min första riktiga lön. Och håller tummar för att den inte kommer vara allt för dålig, har ju fått jobba lite extra och så :)
Men nu ska jag ta och gå ut i värmen igen, måste bort till affären för att handla lite saker till maten ikväll, men har inte riktigt bestämt mig för hur mycket jag ska orka anstänga mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0