Så jävla dålig stil!

Då är man hemma igen. Men ska inte precis säga att mitt humör är på topp just nu.
Började väl igår vid lunch, när jag kommer in dit så ropar Karlsson på mig och frågar om jag viste att Rosen hade blivit såld nu. Så jag blev helt paff. De hade kommit och hämtat henne fredag förrmiddag. De på skolan hade inte sagt ett ord till mig. Blev både arg/ledsen.
Tycker att det är sån jävla dålig stil av stall personalen att de inte har pratat med mig. Jag visste att hon låg ute på annons, men det är ingen som har kommit och pratat med mig. Utan det har jag fått luska ut själv. Även fast jag har lagt med OÄNDLIGT med tid på den hästen. Har verkligen tagit mitt uppdag att få henne tillbaka i konditionen, men även att rida till henne på allvar. Och jag har faktiskt lyckats med det. Hon har blivit en mycket finare, hon har tappat mycket av sin tjocka mage, men också börjat få lite nacke, ist att bara ha en planka hals. Endel har till och med sagt att de inte ens känner igen hästen, frågat vilket häst jag rider på. Sen när man säger att det är Rosen så får man svarat "Shit, kände verkligen inte igen henne! Vad fin hon har blivit!"
Men detta bevisar bara hur mycket tid jag har lagt ner mycket tid på hästen, och skolan kan inte ens uppskatta det! Jag tycker att det är bra att hon kommer ifrån stallet, eftersom det gör att hon antagligen kommer hålla mycket längre. Men jag tycker inte om så som skolan har gjort mot mig. De kan inte ens berätta för mig att de tänker sälja henne, de kan inte ens tala om för mig att hon ska åka iväg. De kan inte ens säga tack. De har verkligen utnyttjat mig till 110%. Men inte bara det, under den här tiden har man ju börjat tycka om den tjuriga lilla tanten och tror faktiskt att det har varit omsesidigt och man får inte ens chansen att säga HejDå till henne, ge henne ett sista äpple, gosa lite en sista gång. Tycker stilen av skolan just nu är riktigt dålig.
Men jag hoppas att hennes nya ägare kommer trivas lika bra med henne som jag har gjort under de här veckorna. Jag kommer iaf att sakna henne.














KÄRLEK<3







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0