Blääääää

Då är helgen avklarad, bara måndag och tisdag kvar innan man får var ledig i 1 dag. Har typ 40 timmar bokade nu i november, är inte bokad något på mer 2 veckor efter fredag. Och ingen helg i hela november heller. Känns verkligen riktigt pissigt.
Så har precis sökt ett jobb som jag verkligen hoppas på. Men får väl se hur det blir det med. Mamma bara fnyser åt mig när jag säger att jag vill flytta, "Hur ska du klara det, Matilda". Känns ju verkligen väldigt peppande. Hon vill att jag ska gå på Ekbacken och skrota tills jag har fått mina 300 las dagar och sen innan dessa dagar har gått ut, så ska jag ha fattat hur roligt det är, så att jag sen vill utbilda mig till undersköterska. Vill jag inte det, så får jag skylla mig själv att jag inte har något jobb. Kanske inte riktigt är så, men det känns verkligen som det.
Gillar inte riktigt heller detta nya stället, ingenting är riktigt mitt längre. Har iaf fått skrika till mig en egen pytte liten garderob som jag kan ställa lite av mina saker i. Och gnäller på min katt gör dom med, får inte ens döpa henne till vad jag vill innan Kajsa ska vara där och klagar på att det är så fult.
Okej, väldigt gnälligt idag. Får snart ta och lägga huvudet på kudden och drömma om något bra. Så vaknar man på bättre humör imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0