Slappdag!

Idag har det varit en riktigt slapp/skön dag. Vaknade strax över 7, för jag skulle skicka iväg Alma till skolan. (Den stora flickan har börjat 2:an nu, va fan hände där?!) Men jag var som en zombie, så kröp ner till sägen igen. Då kom mamma och ringde på dörren, så upp ur sängen igen. Har jag vaknat 2 gånger brukar det vara helt omöjligt att somna om igen. Men inte idag. Mamma har städad och grejat i rummet jämte mig och varje gång jag har hört någon högt ljud har jag vaknat till, men sovit inom 5 sek igen. Verkligen huur trött som helst. Men skönt att man kan ta sig den friheten ibland med!
Sen blev det en runda till stallet med Madde. Helt underbart väder, och mycket trevligt sällskap!! Man saknar lite att inte vara granne med henne längre. Träffas ute på gatan och snacka lite skit eller gå över och ta en kaffe. Eller sällskapa till jobbet. Menmen, vi fick oss en trevlig ridtur idag, och hoppas på att det blir någon mer gång innan jag ger mig iväg. :)
Och nu så har nedräkningen börjat på allvar. 27 dagar kvar, denna månaden har bara flygit fram! Tyckte knappt inte det var längesen vi fick lönen, men nu rullar den in på kontot igen. Niiiiice!  Igår tog jag den 3:dje och sista sprutan för Hepatit A + B, så nu är man skyddad mot det i 30 år. Kändes härligt när man kom dit, och dom bara "Jaha, och du hade roligt i Thailand?" Svar:"Jadå, det var riktigt härligt, men nu väntar Australien i slutet av september!" :D Och tanken att om 27 dagar vid den här tiden sitter jag på flyget någonstans över jorden och landar inom 12 timmar på flygplatsen Denpasar i Indonesien, för att ha 2 härliga veckor på Bail, är väldigt svår att faktiskt ta till sig. Men längtar, det gör jag verkligen!!


Thailand gav bara mersmak för mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0