20 september smäller det !!

Då var det gjort. Resan till Bali är bokad, både på det goda och onda. Onda, man som sagt ger sig ut i det okända och där kan precis vad som helst hända. Goda, ska bli något fruktansvärt skönt att äntligen komma iväg på ett äventyr som kommer ge mig riktigt goda erfarenheter att ha med sig hela livet. Och jag har heller inte läst ett enda ont ord om Australien, alla pratar gott om detta land "down under". Alla bilder man ser är helt fantastiska! Men känns skönt att vi är ändå 3 tjejer som åker, "vi mot allt". Och tillsammans tror jag verkligen att vi kommer klara detta galant! :D
Som reseplanen ser ut just nu, så satsar vi på 2 veckor i Bali. Där det bara kommer bli sol, bad och antagligen bli en hel del festande. Vi kommer där ifrån boka en flygstol vidare till Australien, vi tror att vi kommer kunna få det billigare därifrån. Men det är helt sjuka restider. Vi kommer flyga ifrån Landvetter kl: 10.45, mellanlandar i Frankfurt i ungefär 3 timmar, där ifrån till Hong Kong, där mellanladnings tiden ligger på 5 timmar. Allt som allt ligger på ungefär 23 res timmar. Och från Bali till Australien ligger det på ungefär samma, så vi är uppe på ungefär 50 res timmar!! Bara till att hoppas att det blir värt det, haha. ;)
Så vad som ska göras nu innan resan:
* Ta min sista spruta mot Hepatit A & B.
* Fixa Working Holiday.
* Se till att fixa en inte allt för dyr försäkring.
Har önskat mig en digital kamera av mamma i 20 års present, en som tål vatten och sån skit. Så man kan även kan ta såna bilder! Och antar att jag också kommer få det, haha ;P

Som ni redan kanske har fattat så kommer denna bloggen nu handla om väldigt mycket om min kommande resa. Och eftersom jag är en tjej med många tankar om allt och inget, så lär det bli mycket sånt. Även planering och allt annat inför resan. Men sen även nere i Australien ska jag försöka hålla bloggen någorlunda aktiv, och fylla med bilder och annat smått och gått!

En låt skickad av min kära reskamrat, riktigt härlig låt!


All I want in life is only to be free !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0