Skrämmande, men spännande !!

Torsdag kvällen och 1000 tankar snurrar i huvudet.
Nu är planerna för hösten så gott som bestämda. Kommer antagligen boka hela resan på måndag, då kommer både Gabby & Jenny hit. Var hemma hos Gabby idag, och gick igenom det mesta. Försäkring, Working Holliday Visum, Pass, vad allt kommer att kosta. Vad vill vi ha ut av resan? Vad vill vi göra? Ligger alla på samma plan? Och konstigt nog så som det verkar nu vill alla göra ungefär samma saker. Jobba, men göra utflykter och se sånt som tex. Great Barrier Reef, och då bosätta oss i Sydney.
Samtidigt som man verkligen ser fram emot detta, kan man inte undvika att man samtidigt är något fruktansvärt nervös och rädd. Har befunnit mig i Thailand i 2 veckor, men det är också allt. Nu ligger planen på att jag ska åka till andra sidan jordklotet och befinna mig där minst ett halvår, men förhoppningsvis upp mot ett år. Helt jävla sinnes sjukt. Bara denna engelska skrämmer mig. Söka jobb på engelska, förklara sig på engelska, lyckas fixa alla saker på engelska som vi måste ha när vi väl har landat. Tanken som, tänk om allt kommer gå åt helvetet, kan jag lova finns i huvudet.
Men sen, tänk hur jävla roligt vi kommer ha det?! Leva i detta land som alla pratar så gott om. Uppleva alla dessa saker som finns att se i Australien. Uppleva att jobba i ett annat land. Att bara gå in med inställningen "go with the flow, and see what it takes you". Komma bort från detta kalla och tragiska land. Leva i värmen, förhoppningsvis inte allt för långt ifrån Bondi Beach. Tror att man väl är där så kommer allt lösa sig, annars ser man till att det löser sig. Allt handlar om inställning.

"You only live once, so take the chance and do the best of it!"


Sydney .


Bondi Beach .


Great Barrier Reef .


Jim Jim Falls .


Koala .

Nåå, vad sägs om detta hörrni? vavavava?!
Inte helt fel enligt mig iaf!! :D


Kommentarer
SOPHIA

gilla matilda :D så glad för din skull att du ska göra något såhär häftigt !

2011-07-08 @ 16:04:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0