2 jobb, på 1 vecka!

Hejsan hoppas lillebror.
Sitter just nu ensam hemma i lägenheten. De andra 2 är ute och slirar i city någonstans. Men själv ska man jobba kanske runt 20 timmar imorgon. Så känner att jag kan behöva dessa timmars sömn.
För att uppdatera från vad som har hänt sen sist. Jag har lyckats skaffa mig 2 jobb. Ett på en restaurange, och ett på ett cafe. Café jobbet är det jobbet som jag i framtiden vill behålla! För det gillar jag verkligen. Jätte trevliga människor, jätte trevligt jobb och hittills inget att klaga på. Älskar det! Så imorgon ska jag lärar mig att göra alla möjliga sorters kaffe. Likelikelike!! Men dock kommer de inte ha någon riktigt ledig tjänst till mig där fören slutet av november. Så fram tills dess kommer jag att jobba i resturangen. Inte lika roligt, bossen där är riktigt jobbig. Menmen, jag kommer få pengar vilket är vad jag behöver.
Annars har det egentligen inte hänt så mycket, vi festar och lever livet, haha. Förra helgen var riktigt galen. Fredagen var bäst. Jag och Gabby delade på 2 flaskor vin här i lägenheten, och antalet redbull vodka som jag drack ute har jag ingen aning om. Men vi har hittat ett stället med 5 dollar drinkar, så vi var där i börjar. Jenny kom dit när hon hade slutat jobba. Även Hayden kom och joinade oss! Sen blev det bara jag, Hayden och Jenny som kom vidare där ifrån, haha. Hittade ett ställe med riktigt bra musik, och klockan var runt 5 innan vi kom i sägen. Lyckat!
Lördagen var det jag och Jenny som drog ut. Gick till The Lounge för att möta upp Stephen och Mitch (dessa 2 snubbar som jag träffade i Thailand). Träffade även en annan svensk tjej där, Maria. (Hon har även hjälpt mig att få cafe jobbet, tacktack!:). Helt okej kväll, fast lite mer åt det lugna hållet.
Så tisdags gjorde jag min första jobbkväll på nästan 1,5 månad. Jobbigt, men skönt att det kommer komma in pengar på kontot igen! : ) Sen dess har jag bara jobbat, jobbat, jobbat. Imorgon och hela helgen jobbar jag också. Får se om jag orkar hänga med Jenny och Gabby ut något. Men åt andra sidan, så känner jag just nu att jag bara vill få ihop pengar och sen gör något för dom. Se något av Australien. Gör något. Flyga fallskärm? Hoppa Bungy Jump? Ta dykar certifikat? Känna att man har råd att faktiskt göra något. Jobba och känna att man kan bara unna sig saker igen. Annat än bara nuddlar och sallad, haha.
Men vi får se, har många månader framför mig här i Aussie.
Annars är detta bara en vanligt funderar torsdags kväll. Tänker på livets stora frågor, som handlar om allt möjligt. Faktiskt skönt att bara sitta ensam, lyssna på underbar Melissa Horn och kunna tänka på precis allt, utan att bli störd.
Men jag ska strax försöka sova. Lovar att nästa inlägg ska bli fullt med bilder! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0