Ny vecka, nya möjligt !

Då är det söndag kväll här. Denna helgen har faktiskt rusat iväg. Men blir så när man är fullt upptagen hela tiden.
Fredags stod jag upp från 7 på morgonen, till 1 på natten. Hade inte lite ont i fötterna, har inte varit så trött på hela denna resan, fy fan. Började dagen på Cupcake Bakery, jag och den andra tjejen, Lucy som också är ny, fick lära oss allt om kaffe, haha. Kan säga att jag säker inte kommer ihåg hälften.. Och att förstå allt på engelska om hur man gör mjölk, olika shotar hit och dit, vad man ska ta extra betalt för och inte. Samtidigt som Clare, managern, pratar skit snabb engelska med skotte dialekt. Imorgon jobbar jag med Maria, så då kan hon förklara allt för mig på svenska, även fast det känns som man har det mest under kontroll nu. Bara att man ska få till tekniken på allt. Även fast det nu även börjar bli svårt och prata svenska. Eller jag, Jenny och Gabby pratar så gott som alltid svenska med varandra. Men när det kommer någon annan som säger något på svenska, så måste man verkligen tänka efter vad det är man ska säga. Man har blivit så van vid att prata engelska med allt och alla, även fast det med ibland är lite svårt. Hel konstigt är det.
Men efter Cupcake bakery, var 50 min promenad till Tufu shopen, där jag skulle prov jobba 3 timmar. Men eftersom jag redan har 2 jobb, och lönen var sämre på detta stället, så kommer jag fortsätta med Tono och Cup.
50 min promenda tillbaka till city, jobba från 6-12. Väl hemma är jag hel död. Sov som en stock hela natten, men behövde verkligen sömnen.
Upp jobba till 5, och efter mycket om och men bestämde jag mig för att följa med ut. Även fast klockan ringde klockan 10 idag. Och blev en helt okej kväll ute. Gick först till 5 dollar drink stället, träffade Andrew och hans kompis där, trevligt trevligt. Drog vidare till först ett dåligt ställe, och sedan till Billboard. Väldig mäktig klubb, men musiken kunde dock ha varit bättre. Men där dasande vi till 3 tiden, låg i sängen vid 4.
Så idag har jag jobbar 6 timmar, har för första gången faktiskt tyckt det är roligt på Tono, restaurangen. Cp bossen har inte varit där, och har haft något att göra så gått som hela tiden! Har varit riktigt skönt att bara sitta hemma nu, kolla på 1 avsnitt Vampire Diaries, helt sjukt vad bra det är. Slappna av för första gången på hela veckan och imorgon börjar jag inte för 13.00, så sovmorgon också!
Nu ska jag ta och försöka sova lite, kan behövas efter bara sovit 4 timmar inatt!
Godnatt ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0