En kväll full med tankar

Ikväll är en sån kväll där det är helt omöjligt för mig att somna. Jag känner hur jag bara blir tröttare och tröttare, men hjärnan bearbetar tanke efter tanke om detta liv.
Sänder ett par tankar till Jenny, som förlorade sin häst igår, Label. Det är så fruktansvärt att något som man älskar så mycket bara kan försvinna helt plötsligt. Ens bästa vän som har tröstat en, och alltid lyckas få fram en glädje, hur jobbigt allt en är, att få hoppa upp på hästryggen och skritta iväg. Inte tänka på något annat en ljuden ifrån hästen, skogen, fåglarna. Det är alldeles för få människor som har förståt, att den känslan är verkligen värd att leva för. Man förlorar en livskamrat som man har upplevt så mycket med. Den dagen det är dags för Pay att flytta till "Hästarna eviga gröna ängar", kommer jag gråta floder.
Sen flygplanet med Stefan Liv som har kraschat och så gott som alla ombord har omkommit. Hur kan man ens låt något sådant hända?! Inte just bara för att det var ett plan fullt med hockey spelare, utan för att hela grejen borde bara inte få tillåtas hända. Vem det en är som drabbas. Den saknaden för dom som blir kvar i livet måste vara fruktansvärt.
Sen att tiden i Sverige kan man snart räkna på 2 händer är också en bidragande faktor. Vad är det jag ska ge mig in i? Hur ska jag klara av detta?
Sen har jag pratat med Marcus normal för första gång sen helvetet brakade lös, det vill säga nästan 6 månader sen sist. Det där är också en konstig sak. Man har delat ett liv tillsammans. Ett liv på 2,5 år. Och ingen har någonsin kännt mig så bra. Men nu, har ingen aning om vad han sysslar med längre. Och han vet längre ingenting om mig. Från min sida har jag bara försökt glömma att jag har lagt ner så lång tid på ett otroget svin. Det man inte tänker på, eller bryr sig om, behöver man heller inte må dåligt för. Vilket har varit min filosofi sen febuari. Vilket också har fungerat mycket bra.
Men nu måste jag försöka sov lite. Stor dag imorgon.



Underbara Melissa Horns nya låt - Under Löven. Längtar längtar längtar tills hennes nya skiva släpps!!


Kommentarer
Jenny

<3 <3 massor av kärlek

2011-09-09 @ 09:29:14
URL: http://jennykatarinasofie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0