Cairns . :)

Halla alla nara och kara, onsdags kvall har borta nu och klockan borjar narma sig midnatt. Men borjar jobba klockan 1 imorgon, sa gora inte sa mycket att jag inte sover annu. Sag att sista ordentliga inlagget jag gjorde var i borjan av Juli. Nu ar det i borjar av augusti. Men som jag sa innan, mycket har hant sen dess.
Jag har flyttat till den nya lagenheten. Stortrivs verkligen har, rummet jag har nu ar mindre en innan. Men manniskorna jag bor man ar jatte harliga. Det ar langre till jobbet, men narmre till havet. Har inte hunnit och ga ut och utforska har omkring annu. Flyttade hit, jobbade hela helgen och lite till. Den 16 juli sa flog jag, Jenny och Gabby ivag till Cairns. Gud vilken harlig resa. Forsta riktiga "holiday" som jag har haft sen jag kom till Melbourne. Hade runt 30 grader varje dag. Tog en bat tur till "The great barrier reef", nagot sa otrolig har mina ogon aldrig skadat. Pa vagen dit, blev baten omringad av 3 bamse valar. De hoppade omkring baten, sprutade vatten och klappade med bakfenan nar de dok ner. Alla pa baten skrek, bankade i saker, visslade, allt for att fa deras uppmarksamhet. Vilket funkade, tror de simmade runt oss i ungefar 15 minuter. Galet haftigt var det!!!
Val i vattnet sa sag jag 3 skolpaddor, en hade en annan fisk pa sig och de simmade runt dar. Sag flera miljoner olika fiskar, korallrev, och andra haftiga saker. Tror man maste gora det, for att forsta hur maktigt det ar dar nere. Far jag chansen sa kommer jag gora det igen, utan att tveka!
Vi akte till Port Douglas en dag, mysig lite stad. Promenerade runt, hela by ar omringade av havet. Vid ett stallet kunde man ta trappor upp utmeds havet, upp pa en bergs kulle. Utsikten var underbar!
Andra dagar spenderade vi vid lagoonen, typ som en stor pool med sand omkring med man kan ligga i graset. Finns inte riktigt nagra strander i just Cairns. Men det var harligt att bara ligga dar, slappa i solen och inte ha nagra problem i varlden alls.
Och som vanligt nar det kommer till oss 3 sa blev det en hel del drinkar och utgangar. Inget kommer nagonsin sla Bali, men roligt hade vi! For min del blev det kanske lite lugnare, med tanke pa att jag traffade en snubbe andra kvallen. Vilket slutade med att vi spenderade tid med varandra. Ska bli intressant och se vad som hander. Men tanke pa att han bor i Melbourne och kommer tillbaka om nagon veckan. Men vi far se, killar ar ett mysterium jag aldrig kommer forsta mig pa.
Nu tillbaka i Melbourne rullar livet pa som vanligt. Dags att ta beslut om vad man sak gora. Visum hit och dit. Nar ska man tillbaka tilll Sverige. Hur ska man gora. Vad vill man gora. Nar jag val borjar tanka pa det, sa ar det bara fraga efter fraga efter fraga som kommer upp i mitt huvud. Uschuschusch. Helt sjukt att man snart har varit har i 10 manader. Har ingen aning om vart tiden har tagit vagen........
Trakigt nog har jag inga bilder att visa. Har nagra pa min mobilen, kanske 10 eller nagot. Ska traffa Jenny och Gabby sa kan jag fa alla bilder vi ha tagit av dem. Da ska jag ocksa lagga upp nagra har! :)
Dags att avrunda detta nu, take care. ♥
 
The lagoon, Cairns :)
 
The lagoon .
 
<3.
 
Lovelovelove .
 
Me&Jenny are ready for the Great Barrier Reef!
 
Saturday night out in Cairns. (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0