Thursday

Torsdags kvall.
Har varit ledig idag, kan inte saga att det har varit den basta lediga dagen jag nagonsin har haft. Men den har anda varit helt okej. Vaknade upp runt 10 tiden, borjade stada mitt rum, bytte lakan pa sangen och plockade undan. Skont att stada ut sjukdomen som har varit dar den senaste veckan. Nu kanns det som man kan bli frisk pa riktigt! Sa ikvall blir det att krypa ner i sangen med rena lakan, ny duschad och nyrakade ben. Finns det nagon battre kansla?!
Menmen. Planen for dagen var att Jenny och Gabby skulle titta forbi. Ingen av dom har ju satt min nya lagenhet, och det ar ju alltid roligt att visa. Sa bestamnde mig aven att baka en kaka, appelkaka for att vara exakt. Men till min, besikelse, sa kom dom aldrig. Vantade till 5 tiden, sen tog jag pa mig tjock jackan och gick ut pa en promenad istallet. Gick langs stranden i kanske 1,5 timme, tills det blev morkt. Gick hem, hade en bit av min kaka med varm chocklad till det. God var den iaf. :)
Men grejen ar den, att jag ater knappt inte nagra kakor, bullar eller liknade langre. Kan ha att gora med att jag jobbar med det varje dag. Sa ska ta med mig den till jobbet imorgon, annars kommer det bara bli att jag far slanga den. Vilket ar lite onodigt..
Gjorde aven kyckling/svamp risotto till lunch idag, lika gott som vanligt! Sa nu har jag lunch imorgon till jobbet, och lordag. Formodligen kvalls mat till bada dagarna ocksa, haha, typiskt mig.
Imorgon ar det tillbaka till jobbet, 8 timmar star pa schemat. Lordag, 10 timmar. Sen ledig sondag, mandag. Inte helt fel. :)
Mitt humor ar fortfarande inte det basta. Ena sekunden kanns det som jag ska grata, andra ar allt toppen. Men brukar ofta bli sahar nar jag ar stressad. Antar att det ar homornerna som utloses. Pa hela min runda gick jag med tarar i ogonen, och kunde inte riktigt satta fingret pa varfor jag faktiskt var ledsen. Att jag blir irriterad pa mig sjalv, hjalper inte direkt. "Typsikt tjej humor". ^^
Ska snart krypa ner i min nybaddade sang, ogonen borjar bli trotta och 2 langa dagar framfor mig.
 
Melbourne City, from St Kilda Beach
 
Beautiful,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0