Forsta resan bokad!

Okej, detta var en trevlig overraskning. De har andrat sidan till bloggen, allt ska det var nagot!
Men inte det jag tankte skriva om idag, har battre saker pa hjartat.
For det forsta, jag ska ut och resa! Verkligen pa tiden nu, komma ivag lite, fa kanna att man faktiskt ar pa "holiday". Sa jag, Jenny och Gabby ska aka till Cairns i 1 vecka. Ska bo pa hotell, leka lyxlirare igen, vilket vi gillar skarpt! Sa vi ska aka dit den 16 Juli, langtar som en galning. Hoppas att tiden komer ga fort! Kommer flytta veckan innan dess, sa kommer vara upptagen med att packa och sa.:)
Sa med andra ord har jag varit jatte glad sen igar kvall. Fick 3 timmar somn inatt, var ute med Jenny en runda igar, mycket marklig kvall var det. Men trots att jag var dodstrott och smatt bakis, sa var jag anda pa topp humor. Tills min chef kom in. Guuuuud. Jag har jobbat 8 manader, utan att klaga pa ett enda shift hon har gett mig. Var sjuk forsta gangen forra vecka. Annars har jag jobbat runt 38 timmar varje vecka i 8 manader. Har gjort allt jag kan for att underlatta hennes liv och hjalpa henne. Men fick en utskallning att jag skulle ha fragat henne forst innan jag bokade. For nu ar hon kort pa staff, for att det ar en annan tjej som ska ivag den veckan ocksa. Sa hon hade raknat med mig. Men pa ett satt gor det mig sa javla irriterad. Reglerna ar att man ska saga till 2 veckor innan man vill vara ledig, jag sa till 3 veckor i forskott. Och om det var sa viktigt for henne, skulle hon kunnat kolla med mig, eller latit mig veta. Och varfor ska jag tassa runt henne? Har gjort det tillrackligt nu. Men den kommentaren, forstorde hela mitt humor for resten av dagen. Gud vilken manniska, jatte trevlig som person, men som chef ar hon inte den basta. Och tycker faktiskt jag/ vi fortjanar denna resan. Tanker inte fraga nagon som tillstand om nagot, forutom mitt konto. Sa de sa!!
Annars har veckan varit valdigt lugn. Har jobbat varje dag, jobbar imorgon, men ar ledig pa lordag. Och som "tur" var, sa var en annan tjej sjuk i mandags. Sa jag forlorade inte riktigt nagra timmar, aven fast jag var sjuk. Bara lite pengar, med tanke pa att det var meningen att jag skulle jobba lordag/sondag.
Var ute igar med Jenny, var riktigt roligt, bara en valdig konstig kvall. Traffade Viktors dubbelgangare, och skojar inte. Vet inte hur manga ganger jag och Jenny skrattade over det. Vet inte hur manga ganger jag fick saga till mig sjalv, "Detta ar inte Viktor, Matilda". Allt var verkligen likt. Allt!
Tror jag ska titta pa en film eller nagot snart. Ar sa trott, sa det far bli en tidig ikvall. Borjar 10 imorgon, skont med sovmorgon, halv 7 ar tidigt att vakna vilket jag har gjort nu 2 morgonar i rad...
Take care. ♥
 
Var ute pa skojakt igar, gick 20 min langs rivern for att komma till affarerna. Men ar det inte vacker har?!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0