I will miss you.

Vilken vecka detta har varit.
Har jobbat sa gott som varje dag. I tisdags akte jag till hast farmen for att se hur det var. Har sa gott som bestamt mig att jag inte vill ha det 2 aret working visa. Tycker inte det kommer bli vart det att slava pa en farm i 3 manader. Spelar ingen roll om han hade betalat mig eller inte. Dar borta var det mer som man hade kanske 6 hastar som man "sag efter". Vilket jag da trodde att man skulle fa hjalp med att traning och sa vidare. Men icke. Alla hastar var runt 20 ar gamla och avdankade tavlingshastar. Sa vad man egentligen skulle gora, var att halla hastarna igang. Men se till att tavlingshastarna var redo nar ryttare kom. Sa han kunde trana dom. Var man lyckligt lottad kanske man kunde fa skritta av den efterat. Sa nej tack. Australien, Melbourne, ar ett underbart land. Men vill inte stanna har for det priset. Sa verkar som om jag vill ha betalt och jobba pa en farm sa maste det vara fruktplockning, och det vill jag inte gora. Sa vi far se vad som hander.
Annars, killen som jag namnde lite snabbt ar det sa gott som over med. Kommer fortfarande vara vanner, med tanke pa att han ar en av dom som betyder nagot for mig har borta. Men mer an det blir det inte. Kanns tomt, men tanke pa att det har hallt pa till och fran sen nyar. Aven om jag kommer sakna honom, sa ar det antagligen for det basta. Just to be stronge, again.
Sa till en god nyhet. Kommer antaglien flytta, inom en manad. Vilket skulle vara underbart. Stallet so jag bor i nu ar okej, men det ar iskallt har och stallet rasar sakta med sakert ihop. Tjejen som jag bor med ar okej, men inte speciellt social. Och killen som bodde har innan, flyttade ut i mandags. Men, hans flickvan har en lagenhet i St. Kilda, och tjejen som hon delar med ska flytta ut inom en manad och de fragade mig om jag hade varit sugen pa att flytta in! Vilket jag ar. Har funderat pa att borja leta efter ett annat stalle. Vet att det kommer  bli ett stor brak nar Ash kommer tillbaka, snubben som jag hyra av. Och Kelly, tjejen som fragade mig om jag ville komma och kolla, ar jatte snall. Hade varit trevligt att faktiskt bo med en social tjej i en fin och varm lagenhet. :) Aven fast jag alskar Richmond, fast St. Kilda ligger nara havet, och ar ett jatte fin omrade. Speciellt nar sommaren kommer. Ska kolla pa lagenheten pa tisdag, sa hoppas pa det basta!
Ar ledig idag, alskar att bara kunna stanna i sangen och inte gora nagot alls. Men tanke pa att klockan ringer tidigt, sa gott som varje morgon. Att bara kla pa sig, ga och kopa nagot gott brod med nagot gott palagg, med en kaffe. Ga tillbaka till sangen och bara titta pa nagon film eller serie.
Men ska kla pa mig lite vettiga klader nu, maste kopa nya skor. Sa ska ga och se om jag hittar nagot! :)
Take care! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0