Need a challenge

Hejsanhoppas
Sitter just nu och ar uttrakad till max. Tror det beror pa att jag stressad ocksa, menmen.
Ar tillbaka till min gamla vana, nar jag har jobbar som en galning, men vet inte vad man ska gora nar jag ar ledig. Ser ut som att alla ar upptagna med det ena eller det andra, eller inga pengar pa kontot. Men jag har inte riktigt nagot som tar upp min tid, aven fast jag borde stanna inne och spara mina pengar efter mina 3 veckor utan jobb. Men glada nyheter ar att jag fick tilllbaka mitt jobb, vilket gor sa att det kanns som jag har rad med att gora nagot. Menmen, vi ser la vad som hander.
Har denna veckan tankt valdigt mycket pa vad jag ska gora med mig sjalv. Kanns som jag behover nagot for att utmana mig. Hade en tuff period nar allt med Jenny och Gabby hande, men bevisade for mig sjalv och alla andra att jag klarar det. Hade ett stalle att bo pa, hittade nytt stalle att bo i, gick fran inga pengar alls pa kontot till att ha rad att kopa en dator. Jag jobbade mig uppat. Tufft var det, men jag klarade det.
Men nu ar vi tillbaka till ruta ett igen. Jag har ett jobb, full tid, vilket inbar pengar pa kontot varje vecka. Jag har en lagenhet, som jag gillar mindre och mindre for varje dag, av olika anledningar. Jag har inte pengarna till att bara sluta jobba och resa runt. Allt borjar bli enkelt och vardagligt. Man kan festa, traffa nya manniskor, men det har jag ju all tid i varlden pa mig, eller? Visst ar det mycket att uppleva har ocksa, men kanns som jag behover en forandring.
Sa de senaste dagarna har jag tankt pa att aka uppat i landet. Aka till NSW, se om jag kan hitta en farm som kan ge mig 2 year visa. Vilket jag skulle se som en utmaning och tro faktiskt att jag hade gillat det. For ska jag gora farm jobbet sa hade jag velat vara i ett stall. Vet att mamma kommer bli galen nar hon laser det har, men att ha upplevt nagot sadant hade verkligen varit haftigt! Men jag har alltid sadan  otur nar det kommer till mig och stallarbete. Och vad hander om jag slutar mitt jobb, aker upp och ingen skulle mota mig pa flygplatsen? Har redan varit lycklig lottad med att fa tillbaka mitt jobb efter att ha gjort det misstaget en gang. Men att jobba i ett stall i Australien? Pa med cowboy hatten, och rida over prarien i full galopp. Vet att det hade varit hart arbete, been there, done that, har en dalig kansla over det hela, men en da sa lockar det valdigt mycket!! Vi far se vad som hander, har redan ansok om ett par jobb, har fatt 2 svar. Men kan inte hitta mitt CV, sa maste skriva ett nytt -.-
Men hade det inte varit haftigt?!


Kommentarer
Emilia

Det finns jätte mycket hästjobb i Australien! Galoppen tex är ju svin stor där! Lika så fälttävlan en av världens bästa fälttävlansryttare kommer därifrån!:)

Gå in på yardandgroom.com det är en bra sida!

Saknar dej! Å stannar du 2år till ko

Mer jag kanske ha råd att hälsa på dej! Massa kraaaamar och kärlek till dig Matilda!

2012-06-02 @ 16:36:29
Henny Nielsen

Hej Tilda.Det är bra du har fået dit gamla job tillbaga.Jag ka forstå det lokande att åka till en farm och jobba.Men agta dig så du inte luret.Det är dejligt at du hsr det godt nu och du har bleven sams med Jenny igen.Som du skriver har du gået igennem så mycket men du måste lärer dig at forlåta annas får du en for stor kapsäk at bärar på gennem livet.Du ved at jeg tycker mycket om dig och jag läser vad du skriver.Pas godt på dig selv.Tusin krammer.Mormor

2012-06-03 @ 10:39:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0