Dator !!

Sa, nog for att jag vet att jag ar en impulsiv manniska. Men denna veckan har jag overtraffat mig sjalv. Hade 2 dagar denna veckan, sondags jobbade jag med hastarna och mandagen var jag ledig. Tror allt hande pa 3 minuter, fixa ideen i huvudet "kanske borde jag kopa mig en dator", 2 minuter senare har jag bestamt mig. Sa kopte en igar efter jobbet. Vet inte om det ar ett bra eller daligt kop. Men jag ar mer en lycklig! Fattar inte hur jag har klarat mig utan dator i over 7 mander nu, galet. Sa nu kommer jag komma tillbaka till mitt gamla jag, att folja alla dessa TV serier. Internatet har ar riktigt bra, sa det ar awesome. Har redan laddat ner hela sasong 8 av Desperate Housewives, ska borja pa Vampire Diaries, och alla annan skit jag brukar kolla pa, haha.
En annan valdigt bra sak med dator, ar skype. Har sjalva appen pa mobilen, men det fungerar bara som ett vanligt telefon samtal, man kan inte se personen man pratar med. Sa har inte satt min familj pa kanske 4 mander. Forsta jag gjorde var att smsa mamma ,sa hade ett 2 timmar langt samtal med henne och Alma. Hur underbart som helst! Gud vad jag saknar dom. Att bara kunna retas lite med Alma var hur roligt som helst. Hon brukar aldrig ha tid att prata med mig annars. Men hon satt dar och speglade sig i kameran. Visade mig hennes nya klader. Skvallrade om allt som hander som hon egentligen inte borde saga till mig. Berattade om kompisar, vilka hon brakar med och hennes nya kompisar. Bara vardagliga saker, saker som man alltid tar forgivet, men saker som man saknar att hora. Var bara sa skont att se att bada tva mar bra. Underbart.

Annars da ?
Jag jobbar, fick reda pa idag att jag kommer gora min sist dag pa The Cupcake Bakery, den 12 Maj. Det vill saga, jag har runt 1,5 veckar kvar. Skammande men spannande. Ska bli roligt att gora nagot annat. Och jag gillar mitt hast och vagn jobb. Hoppas bara att allt kommer fungera bra for mig. Hall tummarna, tack. :)
Hade inflyttnings fest, tror det var forra helgen. Valdigt lyckat. Gjorde 4 olika pajer som jag bjod pa, enkelt men nagot annurlunda for mina gaster. Det ar stor skillnad pa vad jag kallar paj, och vad de kallar paj, haha. Vi var har till kanske 12, och tog en taxi till en klubb i city. Blev en riktigt lyckad kvall, dock lite mycket att dricka, men det ar val inte ovanligt..
Annars sa har jag en ganska vanligt liv, kanske lite battre en vad det hade varit i Sverige. Aven fast jag har dagar dar jag kommer hem, och mar skit over allt. Men antar att livet alltid kommer vara sa, spelar ingen roll var man befinner sig pa jorden.

Sa blev annu en lang uppdatering. Nu nar jag antligen har en best buddie, sa kommer allt bli sa mycket lattare att halla er uppdaterade om livet in the land down under! Borjar bli hungrig nu, sa orkar inte ladda upp nagra bilder. Men det kommer! Promise, promise, promise.
Take care! xx


Kommentarer
Kajsa

Då hoppas jag på mer liv i denna blogg nu då! :D <3

2012-05-03 @ 10:52:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0