Back to Melbourne

Ska borja med att be om ursakt for min ursla uppdatering. Har varit tillbaka i Melbourne i nastan 1 manad, utan att saga ett ord. Men vet inte hur jag ska borja med att beratta allt. Men eftersom jag inte kan sova, en av de vanligaste anledningarna nar jag gar in har, sa ska jag gora ett forsok. Kort fattat och enkelt.
Sa borjar med Fiji, som var helt javla amazing. Traffade underbara manniskor. Upplevde underbar natur, strander, manniskorna som bodde dar. Forsta resan som jag gjorde sjalv, och skulle utan tveka gora om det igen. At jatte god mat, drack massa ol, kava, sena natter fulla med skratt. Har antaligen aldrig skattat sa mycket i hela mitt liv. Hade en brasa pa stranden vissa kvallar. Sittar dar, skratta, prata, dricka, under stjarnhimlen. Gud, det ar sa svart att beskriva med ord vad jag upplevde, hur harligt det var, vilka minnen jag har med mig. Men en sak ar saker, far du nagonsin chansen att aka till Fiji, TA DEN!
Tillbaka i Melbourne. Har antligen borjat reda ut mitt liv. Forsta 2 veckorna bestog mest av festande och roligheter. Men just nu ar det bara jobb jobb jobb. Bor just nu hos Angela, kommer flytta ut innan den  15 november, tillbaka till Port Melbourne. Bodde dar i 2 veckor, nar allt skit med Jenny och Gabby hande. Men nu ska jag faktiskt bo dar pa rikigt. 5 minuter till stranden. 15 til City, perfekt lage med andra ord! Ska bo med Kristi och Hisela, 2 tjejer som jag brukade jobba med forut. Bada helt underbara.
Har 3 olika jobb just nu, i en affar pa Brige Road, Cone Heads- fritera pommes och sa, bast av allt ar tillbaka till att kora hast och vagn igen! For samma snubbe, samma hastar, och jag alskar det! Har redan borja jobba sjalv, kora sjalv. Gjorde mitt forst dag ensam igar, och det gick toppen! Jobbade 17 timmar, gjorde 13 rundor, tjanadede ihop en hel del pengar. Sa kommer antagligen bli att jag slutar de andra jobbet, och gar full tid pa det. Alltid alskat hastar, och kunna gora det nu och faktiskt tjana pengar pa det gor mig annu lyckligare!
Men sparar det basta till sist. KAJSA KOMMER KOMMA TILL MELBOURNE! 20 november, kl 6.45 landar hennes plan har. 13 dagar kvar, imorgon nar jag vaknar 12 dagar kvar. Mindre 2 veckor kvar, och jag langtar sa jag spricker. Har inte traffat nagon fran min familj pa over 13 manader, sa att hon kommer komma betyder nagot enormt mycket. Ska visa henne runt Melbourne, till alla smultron stallen jag har hittat. Visa charmen bakom den har staden som far mig att stanna, aven hur svart allt har varit. Men bast av allt, jag kommer fa krama om min alskade lilla syster igen. Gud, blir tar ogd bara av att tanka pa det. KajsaBajsa kommer till Melbourne. Har redan planerat saker som vi ska gora. Forsta kvallen ar planerat till fullo. Langtarlangtarlangtar. !!!!!!!!!
 
Detta var sakert langt och ointressant, men uppdatering fick ni. Och ska an en gang forsoka gora mitt basta, med att skriva om mitt liv har pa andra sidan jordklotet. Ber om ursakt for min svenska, maste erkanna att jag faktiskt maste kampa lite med att fa ihop meningarna ibland. Engelskan borjar ta over......
Alskar er alla, take care and dream sweet! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0