Prat om hästar

Sitter på tåget just nu, är påväg till stallet. Normalt så brukar Ray, snubben jag jobbar för, plocka upp mig på vägen. Men vi bestämde igår att jag skulle åka dit lite tidigare och så kommer han sen. Så ska börja med att mata hästarna, efter det så ska dom tvättas, torkas, selas på. Till sist så är det jag som byter om till min klädsel. Tar kanske upp till 2 timmar att göra detta, men jag älskar det! Ibland känns det som jag pussar mer på hästarna en gör nytta. Detta kommer bli mitt 4 shift som jag kör ensam, och en så länge så går det bra för mig. Med tanke på att vi är mitt inne i centrum med tram - 'spårvagn', bilar, cyklister, bussar, motorcyklar och gud vet vad. Så man kan ju säga att det är lite skillnad från Gislaved att köra i + att det är ett långsamt 'fordon'. Så låt oss hoppas på det bästa idag också! :)
Annars händer det inte så mycket, jobbar, jobbar och jobbar. Men här bestämt mig för att bara behålla häst jobbet. 'Cone Heads' jobbet är så himla tråkigt, och tiden rör knappt på sig när man är där. 5 timmar känns som en evighet.. och det andra jobbet betalar så dåligt, men hade ändå hellre haft det en cone heads. + att kajsa kommer vara här om 1 vecka, så vill ha tid att umgås med henne lite också. Så eftersom jag gör 12 timmars pass med hästarna, så behöver jag bara jobba 4 dagar i veckan för att få allt att gå ihop!
Så 1 vecka kvar tills jag ska plocka upp Kajsa på flygplatsen, 1 JÄKLA VECKA! Som ni säkert förstå, så längtar jag. Längtar något fruktansvärt! Ser verkligen fram emot detta! :-D
Så har 5 minuter kvar på tåget, sen börjar jag mitt härliga arbete, med mina underbara hästar. :)
Pusspuss på er. <3


Allie and Sarah. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0