363 har gatt och 1 ar kvar

Hejsan hoppas bloggen!
Sitter har men en kopp te, har precis kommit hem fran 'Great Ocean Road'. Gud vilken harlig syn for ogat det var! Fick 2 dags turer av mina kara vanner i fodelsedags present.En till "De sma pingvinerna' och denna som jag gjorde idag. Fick aven en biljett till att aka upp i den hogsta byggnaden i Melbourne. Sa nu har jag klarat av alla 3 och jag alskade det! Det far mig bara mer sugen till att aka till Fiji, uppleva lite nytt.
Men tanke slog mig ikvall nar jag gick hem ifran tagstationen, detta kanske blir min nast sista natt i Melbourne. Jag har nu spenderat 363 dagar i Australien. Det ar sa mycket som har hant sedan vi landade i Perth. Sa mycket som man har lart sig, om bade sig sjalv och andra. Sa mycket som man har lart sig om livet. Sa mycket erfarenhet som jag kommer ta med mig hem till Sverige. Just nu sa skriker hela min kropp 'Jag vill inte aka hem!'. Jag vill fortsatta leva i detta underbara land. Fortsatta att lara mig saker. Fortsatta med att bygga upp en ordentligen liv i denna staden. Melbourne ar nagot sa speciellt i sig som bara far en att trivas. Vanner som har varit min familj under de senaste aret. Som har varit jamte mig i vatt och tort. Jag vet inte vart som har hant dom senaste veckorna. Men jag vill stanna mer en nagonsin. 
Men ta mig inte fel nu. Visst saknar jag alla dar hemma ocksa, ni som har last bloggen vet att jag har stunder da jag ar redo for att ge upp och packa vaska. Eller en sjuk hemlangtan efter att fa en 'mamma kram', 'syster kram', 'van kram'. Jag saknar vanner och familj hemma, men inte sjalva 'Sverige', om ni fortstar vad jag menar..
Usch, men jag hoppashoppashoppas verkligen att allt kommer ga som jag vill.
Men har lovat mig sjalv att ga upp tidigt imorgon, och ar trott efter dagens aventyr. Sa det ar dags for sangen nu!
PS. bilder kommer sa fort jag har tid!!!
Take care! ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0