Apr. 21, 2013

Sitter på tramet på väg hem, har varit på victoria gardens shopping center. Vart lite saker som jag behövde nu när hösten är här och vinter kryper sig på. Dagarna här är fortfarande ganska varma, kan är mellan 15 och 20 grader med strålande sol. Men på kvällarna och nätterna går det ner till under 10 grader!
Värsta var när jag landade. Hade bara en tjock jumper på mig, så när jag kom ut från flygplatsen tänkte jag först 'det här är ju bara uppfriskande!' När jag hoppade av bussen och skulle gå till tram stoppet, vilket tar ungfär 10 min så tänkte jag 'fy fan, hur fasen ska jag överleva denna vinter detta är ju iskallt!!!'
När jag kom hem till lägenheten mötes jag av en super glad härlig Krist som kom utspringad för att ge mig en välkomst kram. Satt och pratade ett tag innan vi bestämde oss för att gå till cafét och äta frukost. Vidare i till stan för att köpa vinter jacka, hittade en på 'Forever New'. Även en jätte mysig halsduk som kommer skyda mig mot de kalla vintarna. Köpte även lite andra saker som kan vara bra att ha. På kvällen möte jag upp med Jenny och Carolin på ett gals vin. På vägen hem gick jag förbi Ray så stod och pratade med honom och några andra i över 1.5 timme! Så härligt att se dom igen och ska bli lite skönt att börja jobba imorgon. Tillbaka till verkligheten, till det normala livet. Vilket jag oftast är väldigt nöjd med!
Även fast jag ser fram emot att börja jobba igen, så skrämmer det mig lite att det börjar bli vinter nu. Det kommer bara bli kallare och kallare, och om det inte är busy kommer det bli en lång och kalla dagar. Men idag har jag shoppat loss, köpte underställ, mössa, vantar, fleece jacka/väst och andra lång tröjor som jag kan ta på mig under min 'uniform'. Så vi håller tummarna för att jag kommer överleva denna veckan och alla kommande!
Men nu börjar jag närma mig mitt stop. Så ha det toppen tills vi hörs nästa gång!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0