Autumn

Sitter har vid koksbordet med en kopp te jamte mig. Kan ju beratta att hosten ar har pa riktigt nu. Har regnat till och fran varje dag. Forutom idag nar det har regnat hela dagen. Lycka eller vad?!
Antar att jag inte ska klaga sa mycket, med tanke pa att sommaren har varit heeeelt fantastisk!
Var en kille som som kom fram och pratade med mig en dag forra veckan nar jag jobbat. Eller prata och prata, allt han ville saga var att han hatar alla arstider. Att det inte fins an enda bra sak med nagon av de. Vilket jag tycker att han har helt fel i. Visst alla arstider har en nacksida, men det galler att se det goda i dom. Som hosten, visst det kommer regna nastan varenda dag. Men hur mycket kommer man inte uppskatta de dagarna som solen faktiskt tittar fram? Och hur fint ar det inte med alla loven som faller ner pa marken. Eller dom som fortfarande inte sitter i traden? Eller hur mysigt ar det inte att tanda ett ljus, lagga sig i sangen, dricka en kopp te, titta pa en bra film och bara slappa, utan daligt samvete? Vet inte riktigt, men an sa lange kanns inte vintern sa hemsk. Kommer sakert att ha andrat min asikt om nagon vecka. Men just nu forsoker jag bara att se allt sa positivt som mojligt!
Har haft 4 dagar ledig, vilket har varit huur skont som helst. Tisdags unade jag mig sjalv en 90min lang massage. Valfortjanat tycker jag, med tanke pa att jag gjorde 80 timmar forra veckan! Har lyxat till det med att ga ut och kopa frukost. Krist kom hem pa ett snabb besok i mandags sa hade kaffe med henne. Roligt att se henne igen, langtar sa tills hon kommer hem pa riktigt. Igar akte jag hem till Jenny, sedan vidare till en bar men henne och Fransesco. Dar mote vi en annan snubbe Harry, aven en konstig snubbe som ingen av oss kande, Andy. 2 andra tjejer kom aven lite senare. Blev nagot glas ol och avslutades med nagot glas vin. Men var en mycket trevlig kvall, bara sitta ner och prata. + Det ar alltid lika roligt att traffa Jenny, kan inte fatta att hon lamnar landet snart... Och sa roligt att se hur lycklig hon ar med F. Sa glad for deras skull! :))
Sa vantar pa att kakan i ugen ska bli klar, killen som jag bor med fyller ar pa sondag. Sa tankte att jag bakar honom en kladdkaka, for det vet jag att han gillar!
Ha det bast till vi hors igen!
Pusspuss ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0